ANTYCELLULITOWA / NA CELLULIT

Cellulit, czyli tzw. skórka pomarańczowa to stwardnienie tkanki tłuszczowej o charakterze niezapalnym występujące najczęściej na udach, pośladkach i biodrach. Złe nawyki żywieniowe nie są jedyną przyczyną powstawania tej dolegliwości, jednakże prawidłowa dieta przeciw cellulitowi pomoże pozbyć się brzydkiego problemu.

Dieta antycellulitowa pobudza przemianę materii i oczyszcza organizm z toksyn. Jak każda prawidłowa, zdrowa dieta wyklucza spożywanie produktów wysoko przetworzonych i opiera się na podstawowych zasadach zdrowego żywienia. Dieta na pozbycie się cellulitu nie może być stosowana przez krótki okres, ponieważ przyniesie ona zamierzone efekty wyłącznie do czasu, kiedy nie zaczniemy  z powrotem wprowadzać do codziennego jadłospisu produktów „zakazanych”. A zatem, na czym polega dieta antycellulitowa?

grafika na antycelulitowa diete

ZAŁOŻENIA DIETY PRZECIW CELLULITOWI:

  • Ogranicz spożycie soli i ostrych przypraw
  • Wyeliminuj z diety tłuste potrawy, słodycze oraz żywność typu Fast-food
  • Ogranicz picie kawy oraz inne używki – papierosy, alkohol
  • Jedz regularnie – 4-5 posiłków w ciągu dnia
  • Spożywaj produkty lekkostrawne
  • Spożywaj produkty bogate w błonnik
  • Pij 1,5-2 litry wody dziennie
  • Sięgaj po surowe warzywa i owoce
  • Jedz produkty bogate w potas, gdyż mają one działanie przeciwobrzękowe
  • Pij zieloną herbatę – przyspiesza ona przemianę materii
  • Sięgaj po potrawy bogate w kwasy tłuszczowe omega-3 i omega-6 -przyspieszają spalanie tkanki tłuszczowej i zapobiegają odkładaniu się tłuszczu

Podczas redukcji cellulitu bardzo ważna jest obecność witamin z grupy B, ponieważ są one odpowiedzialne za przemianę materii oraz przyswajanie składników, dzięki którym działanie antycellulitowe jest możliwe. Cennym źródłem tych witamin są jaja oraz drożdże.