Czas na przekąskę

Chciałam przedstawić mój pomysł na szybką przekąskę 2 w 1 🙂

Po pierwsze, składniki (na 2 porcje) :

  • jarmuż 2 duże garście
  • awokado 1 mała szt.
  • siemię lniane 3 łyżeczki
  • truskawki 1 szklanka
  • borówki 1 szklanka
  • jogurt naturalny 1/2 małego opakowania
  • mięta odrobina

Po drugie, sposób przygotowania:

Z podanych składników powstanie pyszna sałatka, którą możesz zjeść w domu ale również zapakować do pojemniczka i zabrać np. do pracy czy podarować dziecku do szkoły. W tym celu umyty jarmuż podziel na mniejsze kawałki (jarmuż jest dosyć twardy, dlatego jeżeli wolisz, możesz wcześniej ugotować go na parze), przygotowany jarmuż włóż do miski. Siemię lniane zalej wrzątkiem (tylko tyle wody, aby przykryło nasionka) i odczekaj aż wystygnie. Tak przygotowany „kisiel” wlej do miski z jarmużem, następnie wrzuć umyte borówki i truskawki wcześniej pokrojone w ćwiartki. Kolejnym produktem jest awokado. Obrane, pokrojone w plasterki, skrop sokiem z cytryny, aby nie ściemniało i wrzuć do pozostałych składników. Sałatkę przypraw miętą świeżą lub suszoną, polej jogurtem i wymieszaj. Sałatka gotowa!

Nie przepadasz za sałatkami?

Nie ma problemu! Z tych samych składników możesz przygotować koktajl i również zabrać go ze sobą w szkoły czy w jakiekolwiek inne miejsce 🙂

Aby to zrobić, do przygotowanej sałatki, dolej odrobinę mleka krowiego lub kokosowego, jeżeli takie bardziej Ci odpowiada i zmiksuj wszystko ze sobą, gotowe 🙂

 

Ja na samą górę dałam jeszcze bitą śmietanę 😛 Ale bez bitej śmietany również smakuje wyśmienicie!

Wiesz, że bitą śmietanę możesz również przygotować z mleka kokosowego? 🙂

Mam nadzieję, że będzie Ci smakowało 🙂

Napisz Komentarz