Dieta na masę

Dla niektórych może wydawać się dziwne, że ktoś interesuje się dietą, która spowoduje…tycie, ale mimo wszystko wiele osób boryka się z takim problemem. Jak powinna wyglądać prawidłowa dieta na masę? Czy dasz radę skomponować ją sam, wystarczy porada online a może potrzebny będzie dietetyk sportowy? Przeczytaj post i zdecyduj sam, co z tym zrobisz 🙂

Na co zwrócić uwagę chcąc przytyć?

Na pewno pierwszą podstawową zasadą jest – właściwy dobór produktów! Mimo wszystko, nie sięgaj po puste kalorie, przekąski wątpliwej jakości, nie o to chodzi! Najważniejsze jest zdrowie, dlatego dieta musi być ułożona z głową 😉

Dieta na masę nie jest przeznaczona tylko dla osób zdrowych chcących przytyć, aby następnie skupić się na rzeźbie swojego ciała. Są też osoby, które borykają się z różnymi chorobami, których skutkiem jest niedożywienie.

Dlaczego niedożywienie jest niebezpieczne?

Prawidłowe BMI mieści się w granicach 18,5 – 24,9

Poniżej 18, 5 mamy problem, jakim jest niedożywienie, mówiąc wprost – wyniszczenie organizmu. Takie osoby zazwyczaj kojarzą nam się z problemami z alkoholem czy narkotykami, najczęściej jednak wcale nie używki są powodem niedożywienia. Dlaczego więc takie wyniszczanie organizmu jest niebezpieczne?

  • brak odporności
  • anemia
  • problemy skórne
  • problemy ze wzrokiem
  • bóle głowy
  • senność
  • chroniczne zmęczenie
  • problemy ze strony układu pokarmowego
  • brak odpowiedniej mikroflory jelitowej
  • zaburzenia miesiączkowania u kobiet
  • stany zapalne
  • nerwowość
  • depresja

Końcowym etapem skrajnego wycieńczenia organizmu jest…śmierć. Niestety wbrew pozorom takie problemy są codziennością w instytucjach zajmujących się zaburzeniami odżywiania. A ile osób nie decyduje się na walkę z takim problemem?

Dieta na masę – zasady

Dieta musi być dobrze zbilansowana – tutaj może przydać się porada u dietetyka sportowego

  1. Stosuj zasady zdrowego odżywiania
  2. Posiłki muszą być różnorodne
  3. Zachowaj dodatni bilans energetyczny!
  4. Posiłki muszą być spożywane regularnie w odpowiednich odstępach czasowych- co 3-4 godziny
  5. Wszystkie składniki pożywienia są ważne! Białka, tłuszcze, węglowodany, minerały i witaminy!
  6. Jeżeli uprawiasz sport, pamiętaj o dostarczeniu dodatkowej porcji kalorii do organizmu, inaczej nie uda Ci się przytyć
  7. Zrezygnuj z przetworzonej żywności – wszystko co spożywasz powinno być korzystne dla organizmu – słodycze, gazowane napoje itd to tylko puste kalorie i szkodliwe dodatki!
  8. Korzystaj z naturalnych źródeł białka: ryby, mięso, nasiona roślin strączkowych, jaja

Pamiętaj, że dieta na masę powinna być przyjemnością. Nie faszeruj się suplementami tylko jedz zdrowo i różnorodnie! Nie rezygnuj też ze słodkości, ale wybieraj te ze zdrowych składników.

Jeżeli tekst nie wyjaśnił do końca Twoich wątpliwości lub masz pytania na inny temat, zachęcam Cię do skorzystania z bezpłatnej porady dietetycznej online 🙂

Napisz Komentarz