Żywienie podczas ciąży – czy wszystkie zachcianki są dozwolone?

Poprawa nawyków żywieniowych powinna zainteresować cię już w okresie planowania ciąży, a zatem jeżeli starasz się o maluszka:

  • Rzuć palenie
  • Ogranicz spożywanie alkoholu
  • Jeżeli masz nadwagę udaj się do dietetyka w celu dobrania odpowiedniej diety odchudzającej
  • Wraz ze specjalistą omów i wprowadź w swoje życie zasady zdrowego odżywiania, ponieważ niedobory składników mineralnych lub witamin mogą skutkować wadami rozwojowymi u dziecka
  • Uprawiaj aktywność fizyczną
  • Dowiedz się czy koniecznie potrzebujesz przyjmowania suplementów diety jeżeli takich używasz. Zapewne lekarz zaleci Ci włączenie kwasu foliowego do diety

Żywienie kobiet w ciąży powinno opierać się na zasadach zdrowego odżywiania, o których przeczytasz tutaj. Musisz pamiętać, że odchudzanie w czasie ciąży jest zabronione i może doprowadzić do niedożywienia płodu, a to skutkuje wystąpieniem wad rozwojowych np. układu nerwowego.

ciaza

Za mało energii?

Zapotrzebowanie energetyczne w ciąży zmienia się w poszczególnych trymestrach:

                           I trymestr Zapotrzebowanie takie samo jak przed ciążą
                         II trymestr +  360kcal – w porównaniu do zapotrzebowania przed ciążą
                        III trymestr +  475kcal – w porównaniu do zapotrzebowania przed ciążą

 

Zachcianki w ciąży – czy mogę wszystko?

Są produkty, których nie powinnaś spożywać w ciąży. Należą do nich:

  • niepasteryzowane mleko i przetwory z niego przygotowane,
  • surowe mięso (tatar, krwisty befsztyk) i surowe wędliny, takie jak szynka parmeńska,
  • surowe ryby i owoce morza,
  • surowe jaja,
  • napoje gazowane,
  • słodziki,
  • produkty wysokoprzetworzone

SKONTAKTUJ SIĘ